X
Sprawdzian szóstoklasisty 2016!
Nasza szkoła osiągnęła najwyższą średnią w Toruniu ze wszystkich szkół publicznych
i niepublicznych - Nasz wynik to 88,8%
Sekretariat szkoły czynny w wakacje
pon-piątki w godz. 7.30-15.30
Trwa nabór do klas:
I - VIII szkoły podstawowej,
uzupełniający do III klasy gimnazjum
oraz do I klasy Liceum Językowego
SCHOWAJ MENU
Wycieczka w Sudety i do Pragi 2016

Dnia 03.10. 2016 roku o godzinie 7:00 wyruszyliśmy na wycieczkę szkolną. Podróż minęła spokojnie. Do Wrocławia dojechaliśmy około godziny 14:00. Od razu udaliśmy się do Hydropolis, czyli nowoczesnego centrum wiedzy na temat wody. W sali „Planeta wody” poznaliśmy teorie dotyczące pochodzenia wody i jej obecności we Wszechświecie. Mieliśmy okazję  posiedzieć w kapsule batyskafu Trieste, którym w 1960 r. dwoje śmiałków zanurkowało na dno Rowu Mariańskiego (10911 m p.p.m.). Zdobyliśmy także wiedzę na temat przełomowych odkryć podwodnego świata, natury wody i sposobu na jej wykorzystanie przez człowieka. Około godziny 19:00 dojechaliśmy do pensjonatu w Łężycach.

Drugiego dnia wybraliśmy się do pięknej stolicy Czech. Praga zachwyciła wszystkich uczestników wycieczki. Zobaczyliśmy między innymi zamek na Hradczanach, Katedrę św. Wita, pałac Wallensteina, wyspę Kampa oraz Most Karola. Na obiad poszliśmy do czeskiej restauracji,  gdzie zamówiliśmy malinowe i śliwkowe knedliki.

W środę zwiedzaliśmy Skalne Miasto. Niestety pogoda nie dopisała, więc musieliśmy wybrać najkrótszą trasę turystyczną.. Najbardziej zachwyciło nas szmaragdowe jezioro. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Kudowie Zdrój, aby zwiedzić Kaplicę Czaszek.

Ostatniego dnia pojechaliśmy do Złotego Stoku. Po Kopalni Złota wędrowaliśmy za przewodnikami, którzy w ciekawy sposób opowiadali  nam o losach Gertrudy, żony jednego z górników oraz o gnomach pilnujących złota w kopalni. Przejechaliśmy się także Podziemnym Pomarańczowym Tramwajem.

Około godziny 12:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Do Torunia dojechaliśmy o 19:00. Wycieczkę uważamy za udaną.